onsdag 8 november 2017

Sjuk av vaccin?


Idag är vaccineringsdag mot infuensan i riksdagen. En riksdagsledamot har inte tid att vara sjuk och vi är dessutom krisledning för Sverige och därför erbjuds vi influensa vaccinering i riksdagen. Eftersom jag alltid blir sjuk av allting så passar jag på att vaccinera mig. Man blir lite stel och trött av den här vaccinet och jag känner mig lite som att jag gått runt som i en dimma idag och är så sömnig att jag skulle kunna somna ståendes.

Detta är lite olyckligt just idag eftersom jag har en full dag med utskottets bibränsle debatt i kammaren, skolklass från Värmland som skulle guidas och en hel radda av andra möten idag. KÄnner därför en enorm lättnad över att kvällen inplanerade möte i Västerås blivit inställt. Nu fick jag en ledig kväll i stockholm där jag i lugn och ro kunnat jobba undan en del från skrivbordet och kan dessutom gå hemm och lägga mig tidigt idag!

Inga kommentarer: