tisdag 19 april 2016

Vem behöver ett kontor?

Dagens kaosartade planering kan jag dessvärre bara skylla på mig själv för. Dagen började redan i ottan, jag har sovit dåligt och tillslut var det bättre att gå upp och göra någon nytta än att ligga kvar och snurra i sängen.
Fortsatte med detta även på tåget men det var ett riktigt fullbokat tåg den här gången och jag fick ingen sitt plats med bord så det skakade rejält.
Solen sken över huvudstaden och det kändes nästan som det var dags för solglasögon idag. Jag visste redan från början att det skulle bli en mötestuff dag idag och jag skulle hem till Västerås igen på kvällen och eftersom jag har kontoret på fickan (eller snarare i ryggsäcken) var det ingen ide att ens gå till kontoret idag. De få lediga stunder jag haft mellan möten har jag kunnat sitta i fiket och jobba lite.
Dagens mest intressanta möte var med Svenska Fågel som hälsade på i riksdagen för att prata kontrollprogram och lönsamhet. Kul att efterfrågan ökar men tråkigt att det ska vara så dyrt och komplicerat att utöka produktionen att många lantbrukare avhåller sig från detta. Känner att det var ett tag sedan jag gjorde besök i ett produktions stall, det är nog dags för ett besök igen.


Inga kommentarer: