torsdag 20 februari 2014

lång kväll i kammaren

Utrikesdebatten i går drog ut på tiden, världen är stor och det var många som kände sig manade att gå upp i riksdagens talarstol. Jag tycker i och för sig att utrikesdebatten är väldigt viktig och att den ska ta lång tid, men. Även miljö och jordbruksutskottet hade debatt igår och vår debatt kunde inte starta förren utrikesdebatten var slut.
Vi började med debatten om ändringar av djurskyddslagen, en proposition från regeringen. Eftersom jag har väldigt många debatter den här våren så har vi delat upp det lite mellan oss moderater i utskottet och den här gången var det Gustav Schyllert som fick ta debatten.
Jag hade först glömt bort att vi hade ytterligare en debatt efter djurskyddet i kammaren så mitt matintag var lite dåligt. Johan Hultberg tog som vanligt skogsdebatten med flaggan i topp.
Efter nästan nio timmar i kammaren var jag både trött, hungrig och enormt frusen. Som tur är så har vi inte bara tillgäng till kaffe i kammaren utan även varm choklad...när klockan går över nio på kvällen tyckte jag att jag var värd en kopp även om den innehåller mer socker än choklad.


Inga kommentarer: