måndag 3 februari 2014

Barndag

Nu har vi inte sätts sedan inan jul så nu kidnappar vi dig sa brorsbarnen. Jag bestämde mig för att smita från konferensens andra dag för lite familjemys.


På schemat stod barnbio och filmen Frozen. Laddade med Festis, chips och smågodis tog tre brorsbarn och en bonusunge emot utanför bion och efter tre minuter in i filmen blev jag strängt tillsagd att vara tyst under filmen!
Frozen är en animerad film efter samma skapare som filmen Trassel, en film som är gjord för både barm och vuxna. Att döma av publiken skattat så gick den hem hos både barn och vuxna!


Efter filmen var det lika bra att proppa i ungarna lite mer socker inan jag åkte därifrån. Jag är inte lika säker på att lillebror uppskattade varken sockerintaget för middagen eller att jag lärde fyraåringen hur man slickar ut det sista i kanterna på fatet!


Inga kommentarer: