måndag 3 februari 2014

Blod och tarmar

Det här inlägget är inte så äckligt som det låter:)
Efter att ha suttit hemma och jobbat hela dagen var jag ruskigt sugen på slippa papper och handlingar!


Kändes därför skönt att komma ner till partiexpeditionen och möta upp Moderatkvinnorna och lyssna på ett spännande föredrag.
Föredragshållaren heter Åsa (finns fler än jag) och är avdelningschef på blod och tarmavdelningen på Västerås sjukhus. Anledningen till att Åsa är hår är primärt inte hennes jobb på lasarettet utan hennes chefsroll. blod och tarmavdelningen har bland annat vunnit landstingets pris Solrosen som är ett pris som delas ut för bra arbetsmiljö.

"Vägen till hög patientsäkerhet går via en bra arbetsmiljö"
Tydliga mål, jobbiga diskussioner, tillgängliga ledare och kommunikation ger delaktighet och en bra arbetsplats.
Måste säga att Åsa är en fantastisk föreläsare och slutar hos hos landstinget kommer hon kunna försörja sig på att bara föreläsa om positivism och ledarskap. Jag har lärt mig enormt mycket ikväll och känner mig riktigt glad. Ska till och med bli kul att åka hemort ta tag i mina dokument och handlingar igen.


Inga kommentarer: