måndag 3 februari 2014

Valfokus för oss

I helgen samlades det 450 stycken moderata valledare i Västerås. Valledare utsedda av sina föreningar från hela Sverige på samma ställe för att få del av det senaste inför valet.






Statsministern var självklart på plats. Rykten och illasinnade rykten om att statsministern skulle vara trött och idélös dementerades å det starkast av alla som lyssnade på honom!





Jag var på plats eftersom konferensen var på hemma plan. Jag var inte där som valledare utan som personal. Dels behövs det personal för allt det praktiska som händer bakom kulisserna för en väl genomförd konferens men det behövs även personal för att hålla säkerheten uppe.
Moderaterna är ett stort parti och förutom statsministern gästades vi av ett antal olika ministrar och säkerheten är hög runt den hör typen av arrangemang.
Min arbetsuppgift var att guida deltagarna rätt genom korridorer och kolla deltagarnas identitet i en av rulltrappor à.
Kanske inte en arbetsuppgift som känns självklar att sätta en riksdagsledamot på, men självklar för mig. Moderaterna är en medlemsorganisation i grund och botten och dör behövs alla och alla jobb är lika viktiga för helheten. Sedan ska jag inte sticka under stolen med att jag tycker att det är buskul också. Står man utanför konferensrummet hinner man tala med alla deltagarna på ett sätt som kanske inte hinns med annars.



Min namnbricka på dessutom till nytta för någon annan som tog den med sig till förskolan som dagens leksak!

Inga kommentarer: