onsdag 1 november 2017

Stort tack

Under en månad har det pågått ett provval i Västmanland till både region och riksdag och jag har valt att söka nytt förtroende till båda.

Under tisdagen så släpptes resultatet av det interna provvalet. Det är alltså ett rådgivande val, där medlemmarna i moderaterna får rösta, och då bara i Västmanland så klart.
Till detta kommer sedan en valberedningsprocess och slutligen en stämma där 100 valda ombud får rösta för hur valsedlarna ska se ut inför valet 2018.
Den här processen är alltid rätt uppslitande och det är många nerver på helspänn. Har man gjort ett bra jobb, finns det något man skulle kunna gjort annorlunda eller är det något annat som påverkar.
Jag själv är inte immun mot detta och nerverna är på helspänn. Vi har heller inte riktigt vetat när listorna skulle släppas eller om de över huvud taget skulle släppas. Super nervöst.

Så kom de tillslut och jag är både ödmjuk och oerhört glad över att fått medlemmarnas förtroende till en 2a plats till riksdagen och en 4e plats i regionen.
Nu återstår dock att se om valberedningen tycker likadant eller om de kommer vilja göra några justeringar. Aldrig kul att behöva göra men det är det som valberedningen är till för. Framför allt regionen handlar om att få till ett bra lag som jobbar bra tillsammans och för politiken framåt.
Sedan kommer det avgörande steget den 18 november och det är själva nomineringsstämman där listorna slutligen fastställs.

Det återstår med andra ord en del i den här processen men lite lättad är jag allt och stort tack till alla er som tror på mig och valt att lägga er röst på mig.
Men, slutligen och kanske det största jobbet av allt handlar om att få väljarna att lägga sin röst på Moderaterna i september 2018. Vinner vi inte väljarnas förtroende så spelar det inte någon som helst roll var man står på listan.

Inga kommentarer: