onsdag 1 november 2017

Mot Blekinge

Vaknar upp i Stockholm lite lätt förvirrad, kommer knappt ihåg vilken stad jag är i denna gång... kroppen är verkligen i behöv av vila just nu, men det får vänta lite.
Tack vare gårdagens beslut om att åka till Stockholm så får jag faktiskt en liten sovmorgon och hinner städa ur lägenheten i lugn och ro innan jag beger mig mot centralen och tåget mot Blekinge.

Jag är inbjuden till moderaterna i Sölvesborg för att prata kustfiske och landsbygdsfrågor under lördagen och det ska bli riktigt kul. Som bekant har Ål frågan varit lite i ropet ett tag nu och jag hoppas kunna bringa lite mer nyanserat ljus i den frågan än vad sportfiskare och miljöbloggare gjort den senaste veckan.
(ogillar verkligen trådar i sociala medium där de diskuterar om mig men inte med mig)

Väl på tåget ner så får jag beskedet att talarkvällen är inställd och det känns lite tråkigt. Blekingen är inte nästgårds och jag hade kunnat planera in någon annat under fredagen istället. Men, så här blir det ibland och det är bara att göra det bästa av situationen.
Det är en plenifri vecka nästa vecka och jag har planerat in flera obokade dagar i min kalender för att hinna en dela pappersarbete och framför allt vila hjärna lite grand eftersom jag kört på i ett rätt högt tempo ett tag. Jag bokar därför om min resa och åker till sommarstugan i Blekinge istället, jag ska ha en ledig helg. Två sammanhängande lediga dagar har jag inte haft sedan augusti och jag måste vilja hjärnan lite.

Inga kommentarer: