fredag 24 november 2017

Min lugna vecka

Efter all känslomässig press om varit de senast veckorna med provval och nomineringsstämma så gick luften lite ur mig den här veckan. Jag hade det på känn sedan tidigare och hade därför inte bokat in ett minutschema utan lämnat luckor för återhämtning vilket var tur.
I måndags åkte jag till Stockholm för lite möten och under eftermiddagen blev jag så trött och med en bultande huvudvärk som i grunden kommit från stress och för lite sömn så ställde jag in kvällen möte och gick till övernattningslägenheten och somnade tidigt.

Åkte tillbaka till Västerås på tisdagskvällen för att vara med på kretsmöte med moderaterna i Västerås. Skönt att få sova i egen säng för att sedan vakna upp i Västerås och bege sig till landstingsfullmäktige. En miss i planeringen gjorde att jag fick skynda mig allt vad jag kunde tillbaka till Stockholm där jag skulle sitta i debattpanel för Moderaterna. Temat var landsbygdskommiten och vad som hänt sedan sist. Blir riktigt irriterad på hur regeringen skjuter allt framför sig och hänvisar till proppar som aldrig kommer, oseriöst.

Tidigare i höstas höll jag tillsammans med andra en kompetensriksdag i riksdagshuset, under fredagen var det dags att utvärdera konferensen och mitt deltagande i den. Responsen från deltagare och panelister har varit god så vi planerar att köra igen nästa år. Riktigt kul.

Fredag och min "lugna" vecka går mot sitt slut. Jag har varken träffat särbon eller katten på evigheter så den här helgen ska jag kombinera familjeliv med några uppdrag i Blekinge.

Inga kommentarer: