måndag 27 november 2017

Lite här och lite där

Det här med att jobba på tåget har så otroligt många fördelar och så många nackdelar på en gång, men i mitt uppdrag är det en nödvändighet för att få dygnets allt för få timmar att gå ihop.
Det är perfekt så till vida att man inte kommer någonstans och det finns inga störande moment runt omkring. På med lite country musik i öronen och sedan är det bara att fokusera. Samtidigt så mår jag ruskigt illa på x2000 och jag få se upp så att blicken inte glider ut genom fönstret för då är det kört att jobba mera innan tåget stannat.

Jag kom hur som helst till Stockholm idag vid lunchtid och satte mig på kontoret några timmar. Måndagar är väldigt speciella i huset eftersom det nästan inte finns några ledamöter på plats (måndagar och fredagar är våra hemma i valkretsen dagar). Det är mindre rörelse i korridorerna eftersom möteshetsen inte finns på samma sätt. Visst lite tråkigt är det men idag passade det mig väldigt bra. Massor med inläsning och förberedelse för veckans alla göromål. Om förra veckan var lugn så kommer den här veckan att bli så mycket mer intensiv.

Jag har varit halvsnorig hela helgen och det gör ont i bihålorna så jag lämnade kontoret tidigt för att gå till övernattningslägenheten. Egentligen skulle jag åkt hem till Västerås men jag har inga kvällsmöten och en del kvar att jobba med så jag kan lika väl gå till lägenheten och jobba lite i lugn och ro istället. Imorgon ska jag prata på en konferens och jag har inte skrivit mitt föredrag ännu...

Inga kommentarer: