måndag 20 november 2017

Tack för förtroendet

Jag är så ledsen men nu har jag inte hunnit med bloggen igen så som det var tänkt :(

Det har varit en intensiv tid och jag har springer från möte till möte. Mellan detta har jag jobbat riktigt mycket och tiden räcker inte till för allting jag vill.

Förra veckan avslutades på ett riktigt bra sätt. I fredags besökte jag och moderaterna i Västmanlands senaste anställda stjärna Cassandra Lundgren ABB industrigymnasium i Västerås och deras språkintroduktion. Där träffade vi fem elever som har sitt ursprung i Syrien och som nu startat ett UF företag. Naturens gåva UF. Jag har fått den stor äran att vara mentor åt det här gänget och vilken energikick det gav. Håll utkik, snart kommer det hända grejer i det här företaget som helt klart har en riktigt bra julklapp att sälja!

I lördags var det dags för en av mandatperiodens mest nervkittlande händelser. Nomineringsstämma i Västmanlandsmoderaterna för att bestämma hur valsedlarna ska se ut till riksdag och region inför valet 2018. Jag har kandiderat till omval för både riksdagen och regionen. I det interna provvalet som hållits har jag kommit på en hedervärd 2a plats till riksdagen och en 4e plats till regionen.
När listorna nu är satta så röstade stämman för att jag tillsammans med Jessica Polfjärd och Mikael Damsgaard ska få toppa listorna. Samma dreamteam som förra valet alltså. Jag är både tacksam och överlycklig, jag tycker jag gjort ett bra jobb som riksdagsledamot för Västmanland och har mer att ge för ytterligare en period.

Jag kommer finnas med på region listan också men på en lägre nivå eftersom mitt huvudfokus ligger på riksdagen. Men, jag är en del av regiongruppen och kommer så förbli. Jag tycker fortfarande att sjukvårdsfrågor är intressanta och att ge patienten mer makt i ett otroligt byråkratiskt system kommer vara fortsatt viktigt och engagerande för mig!

Inga kommentarer: