måndag 14 augusti 2017

Tillbaka igen

Eter en intensiv Almedalsvecka var mina batterier helt slut och det fanns ingen mer ork kvar i kroppen och huvudet. Det första jag bestämde mig för var att skala ner på alla måsten för att kunna komma tillbaka starkare än någonsin efter sommaren.

Nu är sommaren över och jag kanske inte så utvilad som jag hade velat men nog finns det energi att kasta sig in i det politiska arbetet igen! Som vanligt börjar jag med en rejäl sommarförkylning!
den här sommaren har varit lite annorlunda än vanligt, tanken var att vi skulle måla om sommarhuset och vila i massor...men sen kom det en massa gäster, HELA sommaren...så huset är bara målat på en sida. Ser inte jättesnyggt ut (vi byter dessutom färg på huset) men så blir det ibland.
Sen uppdagades hela transportgate historien så det har blivit en hel del jobbande under sommaren också.
Riksdagen öppnar först den 13 september men från och med nu är jag tillbaka på heltid igen och med full fart. Det ska skrivas motioner, hållas möten och konferenser så jag kommer hålla mig sysselsatt. Jag ska även hinna med en talmansresa till Island som jag ser fram emot och innan den så ska jag få gå en intensivutbildning i engelska...ryktena om min svengelska har nu nått högsta ledningen ;)

En av mina motioner som jag lagt sedan jag kom in i riksdagen är den om gårdsförsäljning och glädjande nog ser jag nu att det finns en riksdagsmajoritet för att lägga fram förslaget, äntligen.
Tidningen Land skriver intressant om detta och min senaste motion som jag skrev tillsammans med Maria Malmer Stenergard hittar ni här.

Inga kommentarer: