onsdag 14 juni 2017

Många timmar i kammaren

Har hunnit guida skola från både Grums och Aneby i Småland denna vecka. Det är verkligen högsäsong för skolklasser just nu och precis som kollegorna hjälper mig med mina västmanländska klasser så hjälper jag dem med deras. Alltid lika roligt att visa upp riksdagen och berätta om demokratiarbetet.
Under onsdagens så har jag dessutom spenderat sjukligt mycket tid i kammaren. Först riksdagsårets sista partiledardebatt där Anna Kinberg Batra levererar konkreta budskap kring mer företagande och hårdare tag kring brottslighet. Anmärkningsvärt hur lite konkreta visioner Statsministern har mer än allt till alla och bristen på politik för fler företag och jobb. Tragiskt och det blir så uppenbart att Sverige behöver en ny alliansstyrd regering.

Efter detta så går miljö- och jordbruksutskottet direkt på sin debatt om klimat. I år var det tre miljöpartister uppsatta på talarlistan som hade absolut ingenting att säga. Detta gjorde att debatten drog ut på tiden och vi han inte klart innan klockan ringde för votering. Tramsigt om du frågar mig.


Inga kommentarer: