torsdag 15 juni 2017

Cypriotiskt besök









Hela min dag blir verkligen fel när jag tvingas gå upp tidigt och starta med utskottsmöte redan klockan åtta på morgonen. Ja, jag är fult medveten om att det inte är supertidigt och jag vet att massor av andra människor börjar ännu tidigare men för mig är det tidigt och jag jobbar rätt sent på kvällarna.
Dagens utskott tog dessutom orimligt lång tid eftersom utskottsordföranden strulande en massa.

Som tur är så blev dagens lunch så mycket trevligare. Den Cypriotiska talmannen Demitris Syllouris är på officiellt besök i Sverige och passade på att äta lunch med vänskapsföreningen där jag är medlem. En spännande lunch med diskussioner om sjukförsäkringssystem, handeln med mjölkpulver och naturligtvis den pågående konflikten mellan Cypern och Turkiet kring de ockuperade områdena på Norra Cypern.


Inga kommentarer: