söndag 4 juni 2017

Energi i massor


Den här veckan har gått i ett och det är svårt att hinna med allting jag vill göra. Mitt i allt kom jag dessutom på att jag missat att utskottet hade kammardebatt om miljö. Som tur var så va det inte min debatt utan kollegan Johan Hultberg tog den för moderaternas del. Samtidigt som utskottet skulle debattera miljöpolitiken kom TT meddelande om att President Trump meddelat att USA lämnar Paris överenskommelsen, surrealistiskt. Klyftan mellan USA och resten av världen ter sig allt djupare för varje dag.

Efter onsdagens votering får jag halvspringa till tåget för att hinna hem i tid för Vårruset som Moderaterna som vanligt medverkar i. Den här veckan har varit tuff med osanna läckor från riksdagsgruppen och de SCB siffror som kom i torsdags. Vi är ett parti som har en rejäl uppförsbacke för att vinna valet med det betyder inte att det är omöjligt, det handlar nu om att bli bättre på att kommunicera våra budskap och träffa väljarna varje dag.
Även om temperaturen i Västerås var kylig när jag kom fram och jag inte hade konditionen efter förkylningen att springa hela loppet som jag tänkt finns det en kämparglöd för att kämpa vidare just nu som inte bara jag utan hela partiet behöver just nu,


Inga kommentarer: