torsdag 23 mars 2017

Så många möten


Vilken vecka det har varit, det ena mötet efter det andra. Känns som jag hunnit med tusen saker den här veckan. Allt utom röran på mitt skrivbord och listan av saker som växer sig längre och längre. Möte med OSSE gruppen och planering inför sommarkonferensen där vi från svensk sida vill driva politiken åt ett helt annat håll än många av våra europeiska vänner. Vi lägger förslag om frihandel och ökad globalisering medan vännerna i öst lägger förslag om mer stat och mindre frihet. Kommande valövervakningar kommer bli viktiga och jag hoppas jag ska kunna hinna med på någon i närtid.
Jag undviker tidiga frukostseminarium in i det längsta men i onsdags kunde jag bara inte låta bli när hästnäringen bjöd in till möte om hästunderstödda insatser. Hästnäring och landsbygd spelar sådan otroligt stor roll på många olika plan. I det här fallet lyfts inte bara arbetstillfällena upp utan även hästen som ett led i rehabiliteringen för människor att kunna komma tillbaka till ett drägligt liv och i slutändan även till arbetsmarknaden.

Solen skiner äntligen i Stockholm och genom fönstren ser vi hur Stockholm förvandlats till en vårstad och hur människor passar på att ta en kaffe i solen påväg mellan möten och hemmet. Kanske lite kyligt för lunch ute ännu dock. Ett helt annat klimat än det snögloppiga Västerås jag lämnade i tisdagsmorse.
Vi moderata riksdagsledamöter har fullt upp den här veckan för i helgen hålls vårt Sverige Möte, en konferens där kommun och landstingsföreträdare tillsammans med oss riksdagsledamöter lär mer av varandra. Jag kommer vara moderator på vårt stora seminarium om landsbygden och det ska bli jätteroligt även om jag är lite skraj för hur jag ska få ihop min panel just nu. Så mycket kunskap och engagemang och så lite tid.


Inga kommentarer: