onsdag 1 mars 2017

Kaos på skrivbordet

Så har dagen för min kammardebatt kommit och här sitter jag nu i sista minuten och tok skriver. Stryker, skriver om, adderar text och börjar om igen....att det ska vara så svårt för mig att få ner saker på papper. Tankat på rejält med vitaminer och te idag i alla fall så satt jag ska vara redo när det väl är min tur att prata.
I bakgrunden har jag interntvn igång och det är ett sätt att följa debatterna i kammaren så att jag på ett ungefär kan beräkna när jag ska upp själv. Just nu pågår debatten om integration från arbetsmarknadsutskottet och kollegan Christian Holm skymtas i rutan.
Själv ska jag debattera jakt- och viltvård om en stund och det ska bli riktigt kul. Med tanke på regeringen korkade hantering av viltförvaltningsdelegationerna förra veckan finns det rätt mycket att prata om där vi inte är överens.

Inga kommentarer: