tisdag 13 december 2016

Snövackra Västmanland

Det är nio minusgrader utomhus och nysnön gnistrar i solskenet. Västmanland är som ett vintervykort just nu och det är en ren njutning att åka till Skinnskatteberg för att prata för ett par skolklasser.
Det har varit en intensiv morgon då Alliansens särskilda yttrande till den parlamentariska landsbygdskommittén ska lämnas in snart och det är skönt att få en paus med något helt annat.
Väl på Klockarskolan har jag tur, dagen börjar med pedagogisk lunch med eleverna och idag serveras en av min absoluta favoriträtter från skoltiden. Blodpudding men lingon och strimlad vitkål. Skolan har dessutom uppdaterat rätten genom att lägga till stekt bacon, aldrig fel!!!
Mätt och mycket belåten får jag sedan träffa två åttondeklassare och berätta om riksdagens arbete och vad jag gör som riksdagsledamot på dagarna.
Åker därifrån till en träff med Moderaterna i Skinnskatteberg, en liten men välmående förening. Vi har ett bra väljarunderlag i Skinnskatteberg men vi behöver bli fler medlemmar för att fylla alla våra uppdrag. Känner du någon uppe i Norra Västmanland som vill bli partipolitiskt aktiv i Moderaterna så hör av dig till mig eller Staffan och Bosse så hjälper vi dig.
Tillbaka till Västerås igen och jag är evigt tacksam för mina dubbdäck. En vacker dag har nu övergått till mörker och på sina ställen är det riktigt halt. Tillbaka till skrivbordet igen och kan nu i efterhand konstatera att jag släkte ner datorn vid 22 på kvällen, ytterligare en lång dag i demokratins tjänst med andra ord.

Inga kommentarer: