fredag 25 november 2016

Tung dag och fartfylld hästkväll

Inställt utskott idag igen och jag kan verkligen vänja mig vid tanken på att inte ha morgonutskott vid 8 på morgonen varje torsdag.
Dessvärre innebar detta varken sovmorgon eller träning vilket jag egentligen hade behövt eftersom ryggen värker. Jag fick istället ställa mig framför datorn och konstatera att mitt skrivbord inte varit såhär stökigt på mycket länge vilket är ett resultat av rätt kaotiska veckor med mycket jobb.
Denna dag är inget undantag dessvärre och jag sätter igång med landsbygdskommitté handlingar igen, den här dagen är dessutom ett mötesmaraton av förankring i partiet och i Alliansen. Vi närmar oss ytterligare någon form av mål för detta.
Snabb votering, slänga in alla papper på kontoret och snabbt möte upp ett gäng kollegor utanför huset för en kväll på Friends Arena. Första gången för mig faktiskt.
Vi är på väg till ett möte med Svensk hästnäring som kvällen till ära håller sitt möte under Sweden international horse show. Vi träffar representanter från flera delar av hästnäringen och det är alltid lika intressant att få nya perspektiv på välkända frågor. Vi fick dessutom gå ner i arenan och titta på fältritt inomhus, det är inte Strömsholm men jäkligt nära. Så himla häftigt. I mitt nästa liv vill jag ha en häst och hålla på med just fältritt!


Inga kommentarer: