fredag 25 november 2016

Strandskydd, en blöt handduk över Sverige

Börjar min onsdag med att gå på ett seminarium om strandskyddet som kollegan Mats Green anordnar i riksdagen. Jag fick äntligen en dragning om hur strandskyddsdelegationen har resonerat och varför. Inte för att varken jag eller mitt parti håller med om allt men det var riktigt intressant att få en genomgång av historiken till varför lagstiftningen finns.
Sen utbröt inte helt oväntat en het debatt mellan inbjudna gäster som ville bryta upp allt vad lagstiftning heter och de partiföreträdare som fanns på plats. Inte helt otippat finns det också en väldigt tydlig höger vänster skala inom politiken om vad som får göras och inte.

Lite inställda möten under både dagen och kvällen innebar en väldigt massa tid på kontoret idag men kort avbrott för votering. Det är möte med landsbygdskommittén igen på fredag och inte helt otippat har det kommit nya handlingar igen och dessa ska inte bara gås igenom de ska dessutom testas och parallell läsas men tidigare utgåvor. Vi börjar närma oss ett slut på detta och det ska bli riktigt skönt när det här uppdraget är över eftersom det varit ett riktigt hästjobb hittills. Vid niotiden släckte jag lampan på kontoret och gick hem till en kollega för att bygga pepparkakshus istället, mycket roligare.


Inga kommentarer: