tisdag 29 november 2016

Lugn dag i Västerås

Efter en mycket lugn och skön söndag startade måndagen tidigt med frukost och möte på partiexpeditionen i Västerås mellan länets heltidsarvoderade och personal. Ett bra sätt att få överblick över vad som är på gång och dela med sig av planer och funderingar.

Tanken från början var att en kollega från riksdagens skulle kommit till länet för gemensamma studiebesök men dess blev dessvärre inställda... tyvärr och tyvärr, nu fick jag en heldag för mig själv och det var välbehövligt. Mailboxen är blev lite rensad och jag han med några surdegar som blivit läggande ett tag. Obokade dagar behövs verkligen. På väg hem tog jag i alla fall en rejäl promenad i city för att titta på juldekorationer och lite julskyltning. Jag måste verklige säga att Västerås har fått sig ett riktigt upplyftande av alla dekorationer. Allt från lysande jätterådjur i Vasaparken till röda glitterhjärtan längs stora gatan. Om det bara kunde komma lite snö nu så är vi nästan hemma med julstämningen.


Inga kommentarer: