tisdag 29 november 2016

Datorer som inte vill


Tisdag och starten på en intensiv riksdagsvecka tar sin början. Lite konstigt att säga att veckan startar på en tisdag och säga hejdå till kontoret på torsdagar. Men de av er som följer den här bloggen vet att en ledamots vardag och dygn ser lite annorlunda ut än att ligga på rygg i soffan och äta praliner hela dagarna.

Jag lyckades tränga mig in på pressbyrån i hugga en kaffe innan tåget gick mot Stockholm i morse vilket var tur för tåget var så fullt och varmt att jag höll på att få krupp. Jag hade massor att läsa men det var helt omöjligt med tanke på alla som pratade högljutt i telefon och trängdes för att få plats på varenda hållplats. Men jag fick sitta, hade kaffe med mig och tåget var i tid, så jag kanske inte ska klaga.

Väl i riksdagen har det varit jämnt flöde hela dagen förutom vissa missöden med tekniken. Vi har bråkat hela helgen och hade en dålig start idag på morgonen men nu under eftermiddagen funderar jag allvarligt på att göra slut med min dator....arrrg, dessa ständiga uppdateringar som vi inte kan styra över själva och detta evighetstuggande i helt obegripliga lägen...det har blivit en och annan svordom idag och många koppar kaffe. Ikväll lämnar jag burken hemma och hänger lite med vetenskapsakademin istället. Hoppas dumburken lugnat ner sig tills imorgon annars lämnar jag tillbaka den för gott och kräver pappersutskick i framtiden.



Inga kommentarer: