lördag 16 juli 2016

Post trött

Det finns en jättenackdel med Almedalsveckan och det är bristen på sömn. Vi har bott fem riksdagsledamöter i en två rums lägenhet och sömnen har inte alltid varit den bästa. Dessutom är det en högintensiv vecka där vi tvingas vara på topp konstant och det går sammantaget inte hur länge som helst.

Jag åkte hem till pappa på söndagen som har tyska släktingar på besök och tiggde mig till middag eftersom jag efter en vecka är rätt less på utemat. Var dock tvungen att åka hem tidigt eftersom jag såg i kors och nästan somnade i soffan.



På måndagen skulle jag uträtta lite ärenden och begav mig till Erikslunds shopping. Vädret var lite sådär med blandade skurar och solsken... det visade sig att jag inte var den enda som passade på att åka till Erikslund. Efter att ha trängts på IKEA alldeles för länge med alldeles för många människor var jag helt slut igen, hjärnan går sakta och närminnet är inte det bästa.




Vaknar på tisdagen och känner direkt att något är fel. Egentligen skulle jag satt mig i bilen och kört till Blekinge eftersom några ledig veckor ligger framför mig, men så blev det inte. Sakta insåg jag att jag inte köpt en byrå på IKEA som det var tänkt utan jag hade packat in tre nattygsbord i bilen... post Almedalen trötthet. Bara att åka tillbaka till IKEA igen och byta. Hem städa ur lägenheten och packa om väskorna.

Inga kommentarer: