söndag 20 september 2015

Så effektiv


Efter att ha sovit välbehövliga elva timmar, kommer inte ens ihåg när jag sov så mycket senast är det riktigt skönt att få sätta tänderna i lite motioner och rapporter igen.
Under tiden jag funderar och grubblar har jag dessutom hunnit städa i skafferiet och förbereda lite mat inför nästa vecka som blir en lång stockholmsvecka. Inser att jag låter väldigt pretentiös just nu men ibland är jag det och då måste jag få dunka mig för bröstet och säga att jag är bra.
Nästa vecka kommer bli tuff, jag har ocianer att helt ärligt jättetråkiga rapporter som jag borde läsa. Bland annat den förra landsbygdsutredningen från 2006. Jag förstår verkligen inte varför alla rapportskrivare har som ambition att skriva så många ord som möjligt istället för att verkligen komma ner till det saken gäller. För mig som har otroligt svårt att läsa så är det oändligt jobbigt och jag skjuter på läsandet så länge det bara går. Tänk om regeringskansliet skulle kunna spela in alla rapporter så att jag kunde lyssna på dem, mycket enklare.
Veckan kommer innehålla allt från budgetdebatt till livsmedelsverkets insynsråd och landsbygdskommittén, intensivt som tusan med andra ord.

Inga kommentarer: