måndag 21 september 2015

Får man svära?

Tänkte att jag skulle börja laga lite mat i Stockholm i veckorna istället för att bära matlådor fram och tillbaka hela tiden,. Särskilt intressant blir det när jag är borta en hel vecka i taget. Som den lokalpatriot jag är så handlade jag såklart i Västerås för att ta med mig råvarorna till Stockholm, vilket resulterade i att jag fick bära ändå!

Skulle med ett förutbestämt tåg idag p morgonen för att ha ett litet möte på tåget med en kollega. Kollegan hade dessutom varit snäll och köpt en latte åt mig tills jag kom fram.
Kan berätta att det tog längre tid än jag tänkt mig för att ta mig till stationen och stående på perrongen med handen på tåget så åkte det i från mig. På tåget satt kollegan och latten, kvar på stationen var en hysteriskt och svettig Åsa. Är det ok att svära då?

Inga kommentarer: