lördag 9 maj 2015

Regerigens livsmedelsstrategi



Den här veckan har varit lång och jag kände redan på torsdag lunch att jag började krokna lite, men det är bara att lägga i en växel till och köra vidare. Just nu är det mycket på gång och jag får vila lite senare.



En lång dag på kontoret blev det i alla fall eftersom jag fick lite inställda möten.

Han dessutom med att ställa en fråga till statsministern under frågestunden om regeringens aviserade livsmedelsstrategi. På frågan om vad regeringen har för ambitioner eller ingångsvärden fick jag svaret att man avvaktar vad alla andra tycker först. Konstigt ingångsvärde tycker jag, då kunde vi ju ha kvar Alliansens Matlandet Sverige och vår exportsatsning på livsmedel! Lätt att ta bort men inte att lägga till tydligen.

Men nej nu är jag inte helt med sanningen överstämmande. Statsministern föreslog faktiskt att Sverige ska satsa mer på ekologiskt...vad nu det innebär, för vi har inte fått varken nivå mål eller en strategi för hur det ska odlas... Som vanligt bjuder regeringen på en bakåtsträvande politik utan mycket innehåll.




Ingen votering och jag kommer med ett lite tidigare tåg till Västerås och mitt väntande styrelsemöte med BLS. En styrelse som börjar formulera ner vad vi ska göra och var.

Inga kommentarer: