lördag 9 maj 2015

Produktiv dag



Den moderata landstingsgruppen tillsammans med Alliansen håller budgetkonferens i Västerås i helgen. Jag är med under förmiddagen och får lyssna på genomtänkta och kostnadsberäknade förslag från Alliansen som vi kommer lägga fram i vår skuggbudget.
Jag måste avvika efter lunchen för att åka till Stockholm igen, jag har blivit inkallad på ett möte mellan moderaterna i EU nämnden, parlamentet och gruppledning. Det kommer många ärenden som kommer från miljö- och jordbruksutskottet nu och då är det viktigt att vi vet vad vi gör i de olika instanserna. Kul att få vara med och jag fick uppslag för en massa bra politik som vi ska göra något av under en snar framtid.

Hinner in till pol.sek Johan också. Jag har hetsat den stackaren i flera dagar nu med olika arbetsuppgifter och han behövde lite vad jag tyckte ledamotsuppmuntran. Som ni ser på bilden upplevde nog inte Johan det på samma sätt riktigt utan mer att jag var ett störande moment på hans kontor.
Vi lyckades i alla fall få iväg en interpellation till minister Damberg på temat kustnära företag. Nu får vi se om Näringsministern vågar ta den eller skickar den till Landsbygdsministern. Återkommer om detta.


Inga kommentarer: