måndag 25 maj 2015

MUF invaderar mitt kontor

Jag ska erkänna att jag hellre hade varit kvar hemma än att resa mig upp ur soffan och åka till Stockholm på en lördag. Att solskenet dessutom valde att övergå i ösregn gjorde inte motivationen bättre. Jag är i alla fall glad att jag tog mig i kragen och begav mig till Stockholm. Väl i Riksdagen mötte jag upp ett stort gäng från Moderata ungdomsförbundet i Västmanland som skulle göra studiebesök.
Jag tror aldrig det varit så många människor i mitt kontor på en och samma gång men roligt var det och frågor fanns det gott om. Vi har på några timmar avverka både snus, parlamentarism, tiggeri och feminism. Att träffa vårt ungdomsförbund är som att få en injektion av framtidshopp och energi, stort tack för att ni kom och hjärtligt välkomna tillbaka när som helst.

Inga kommentarer: