onsdag 10 december 2014

Effektiv dag

Redan klockan åtta träffades moderaterna i miljö- och jordbruksutskottet idag för att gå igenom texter till vår blivande budget. Vi måste känna oss bekväma med texterna för att i nästa steg ta dem med alliansen för att sedan gå vidare och presentera dem för utskottet redan imorgon klockan åtta. Det kommer bli 24 intressanta timmar.


Kommer tillbaka till mitt kontor för att finna det i fullständig kaos. Flera veckors uppskjutet arbete väntar på mig och högarna har börjat växa sig enorma på skrivbordet. Jag har dessutom äntligen fått mina bokhyllor till nya kontoret så nu kommer jag kunna packa upp mitt kontor ordentligt efter valet. Fram tills nu så har jag levt i pappkartonger.

Eller är det en bra ide att packa upp, vi har ett nyval om tre månader och därefter kommer med största sannolikhet flyttcirkusen att börja igen.

Idag kommer hur som helt bli en riktigt kontorsdag och det känns riktigt skönt. Jag har tänt några ljus, en stor kopp te och julmusik i bakgrunden, nu jäklar ska det jobbas.

Inga kommentarer: