söndag 13 april 2014

Vilken vecka

Nu ar det varit en sådan där vecka igen att det är svårt att summera allt som hänt. Full rulle hela tiden och dessvärre allt för lite tid vid datorn och allt för lite sömn.
Min förkylning har bara blivit värre efter Sverige mötet och jag har mig själv att skylla. Det var så roligt i fredags natt att jag inte kunde hålla mig från dansgolvet och det märks på rösten i veckan.

Det har blivit en del resande den här veckan, från Stockholm direkt till Göteborg och Sverige mötet. Eftersom jag fyllde år i helgen ville jag till Blekinge och den del av familjen som finns där men att göra en snabb studs på 27 timmar kostar i restid dessvärre. Anledningen till detta är att jag på måndagen gästade Borås och moderaterna där. Jag gjorde två intressanta studiebesök och avslutade kvällen med att prata landsbygd och mat för moderaterna i Fristad. Kvällen blev sen och jag kunde inte ta något tåg tillbaka till Västerås så det fick bli en natt i Borås för vidare avfärd direkt till Stockholm.

Veckan har kantats av olika möten och kvälls aktiviteter med både Skogsindustrierna och Livsmedelsindustrin. Jag har gjort många nya bekantskaper och bokat in fler roliga studiebesök framöver. Veckans höjdpunkt har dock varit onsdagens budgetdebatt, det kan tyckas tråkigt med pengar är ändå en del av kärnan för hur politiken utvecklas. Det var väldigt uppenbart att oppositionen saknar en gemensam politik medans alliansens står enad.

Inga kommentarer: