söndag 13 april 2014

Ny agenda

Tanken var att jag skulle stannat i Stockholm för ett tidigt morgonmöte på fredagen men agendan kom att ändras. Jag bestämde mig på en sekund för att strunta i detta och åka hem till Västerås på torsdagen efter voteringen. Det var moderat kvinnoträff som lockade och en del bestyr som hade med föreningsarbetet att göra.
Länskvinnorna träffades på partiexpeditionen över ett glas vin och lite ost samtidigt som de planerade kommande aktiviteter. Jag är generellt emot förbund i förbundet men alla delar fyller sin funktion och det är viktigt för oss att visa olika delar av Moderaterna. Eftersom vi är ett stort parti har vi dessutom möjligheten att dela upp oss och arbeta med olika delar i samhället. Demokrati måste alltid arbetas på och det finns delar i vårt samhälle som inte är helt friheterliga eller jämställda och där har vårt kvinnoförbund precis som vårt ungdomsförbund en viktig roll att spela.
Jag tackar Anna, Susanne och Stephanie för en trevlig kväll med många nya bekantskaper.

Inga kommentarer: