onsdag 2 april 2014

Familjen i centrum

En hel dag i familjens tjänst, nej inte helt och hållet om jag ska vara ärlig. Jag börjar faktiskt dagen med en fotografering i trädgården inför ett reportage som ska komma i tidningen hus & hem.

Alla mina brorsbarn har fyllt år och jag vägrar att köpa fler plastiga leksaker till barn som har hur mycket som helst redan. Istället brukar jag ta med dem till en klädesbutik där de får välja kläder som de själva valt. Jag minns själv hur roligt det var att få¨handla kläder helt själv som inte mamma hade bestämma. Det ger oss dessutom lite kvalitet tid tillsammans.
Ut ur butikerna (för det blev en hel massa) kom de men glittrande skor, klänningar, djurmönstrade jackor och en vansinnigt opraktisk halloween hatt. Men det var inte jag som bestämde, har fem åringen bestämt sig för att en halloween hatt är det viktigaste på hela jorden, ja då blir det så.

Jag hade planerat ett litet äventyr i skogen också men efter shoppingturen var det roligare att leka lite inomhus enligt barnen så jag fick ge mig ut själv. Strålande sol och riktigt varmt i skogen. Jag vet inte vem som njöt mest, jag i solen eller hunden i gyttjan.

1 kommentar:

Eleonore sa...

Bra idé med klädshopping! Plastleksaker har ju de flesta redan för mkt av...