söndag 3 november 2013

Oktoberfest


Min partiförening BLS har hittat en ny rolig anledning för att samlas till fest på hösten och det är Oktoberfest med tysk inspiration.
Vi äter massor av korv och ost som vi sedan sköljer ner med tysk öl.
Efter en intensiv dag i Hallstahammar är det kul att få umgås med lite andra politiker under enklare former. Självklart bidrar jag lite till festligheterna genom att klä mig i en tysk Dimdl klänning. Vi brukar ha en tävling om vem som är bäst utklädd och i år vann jag...kanske på grund av den blonda peruken, vad vet jag.
Ingen partifest utan lite politisk underhållning. Eftersom jag glömt bort att jag var ansvarig för att ordna en talare i år och det inte kändes rätt att anmäla mig själv som talare så valde jag att ordna en politisk frågesport i sann fem myror är fler än fyra elefanter stil
Jag hade med mig fyra bilder på kände personen och med hjälp av lite ledtrådar och resonemang fick panelen avgöra vem som skulle bort och vilka som hörde samman.



Inga kommentarer: