tisdag 4 september 2012

Middag med Insjöfiskarna och kungen

I fredags hade jag och kollegan Rune Wikström (M) fått en middagsinbjudan som jag i alla fall aldrig fått förrut.
Med snabba steg från riksdagsinternatet begav jag mig hemåt och på en timme han jag svirra om till middagsklädsel passande en kung.

Mälarens fiskreförbund hade bjudit in Kungen på en resa från Drottningholm till Köping. Syftet med resan var att lära Kungen mer om insjöfisket och dess situation idag. Resan avslutades med en middag på kvällen dit jag och Rune var inbjudna som riksdagsledamöter särskilt intresserade av frågorna.

En kväll som bjöd på härlig mat som inte helt otippat kom från Mälaren även bjöd på intressanta samtal och diskussioner in på småtimmarna. Tack för middagsinbjudan, jag hoppas ni hade minst lika roligt som jag hade under kvällen trots allt regn.

Länk till kungahuset.
Länk till insjöfiskarna.

Inga kommentarer: