tisdag 21 augusti 2012

passtrubbel

På söndag ska jag åka till Ryssland för några dagars konferens om Östersjön tillsammans med andra delegater från Riksdagen och Nordiska rådet. Det blir min första utlandskonferens där jag representerar partiet och Riksdagen, jag ser verkligen fram emot detta. Jag har dessutom aldrig varit i Ryssland och det ska också bli kul.

Men, ingenting är enkelt här i världen och just nu ser det ut som om jag inte kommer åka alls. Detta beror på strulande med mitt pass. För att åka till Ryssland krävs visum och det ska sedan in i passet. Problemet för mig är att detta ska göras på ambassaden i Stockholm och jag är inte där just nu.
Enkelt, man skickar passet till Riksdagen med DHL vilket jag gjorde i förra veckan.
Igår kväll fick jag dock en chock. Passet har nämligen varit spårlöst borta i en vecka. Det var inlämnat och mottaget på riksdagen men sedan borttappat i riksdagen. I går kom det på posten hem till mig utan att ha passerat ambassaden eller riksdagens internationella kansli...
Antagligen har postenheten på riksdagen läst fel på avsändare och mottagare.

Nu är passet på väg till Riksdagen igen för visumhantering och jag håller tummarna för att vi kommer hinna nu. Jag är nämligen på resande fot den här veckan och passet måste vara på samma ort som mig fredag kväll, annars blir det ingen resa till Ryssland för min del.

Inga kommentarer: