lördag 30 juli 2011

Semester

Nu har det varit tyst från mig ett tag igen och den här gången helt medvetet. Efter ett intensivt förta riksdagsår och en slutspurt under Almedalsveckan var jag helt slut och det kändes helt rätt att ta några veckors välbehövlig ledighet.


Jag är fortfarande i sommarstugan men nu börjar ledigheten att närma sig sitt slut. Det ar varit en härlig semester, vädret har inte alltid varit på topp men det i sig är en bra anledning att få hålla sig helt lugn med en bok i knät. Vi har hunnit röja i skogen, ta ner träd, fiska och planera för nya saker som måste till i ett gammalt sommarhus från 1800-talet. För att göra allt jag tänkt mig skulle jg behöva vara här i flera månader till och ha ett välfyllt baknkonto utan beränsningar...men det är skönt att få drömma och planera lite!

Det är med avsky jag följt massakern i Norge och med glädje jag ser hur världen sluter upp för fred, frihet och demokrati. Det är svårt att se hur något gott skulle kunna komma ur detta men jag hoppas att vi kan få en sund samhällsdebatt om kultur och integration. Demokrati kommer inte lätt, det är något vi måste kämpa för varje dag och det kommer vi att göra.

Inga kommentarer: