måndag 14 februari 2011

Tänk om ett dygn vore längre

Jag förstår i ärlighetens namn inte var tiden tar vägen just nu. Under de senaste veckorna, ja enda sedan i julas känns det som om riksdagarbetet lossnat. All inläsning ger resultat och jag har börjat producera saker. Det går i ett rasande tempo och jag har så mycket att göra att tiden verkligen flyger iväg.

Nu har jag dragit på mig en riktig förkylning och saker går inte så fort som jag hade hoppats men det är kroppens sätt att säga till mig att ta det lite lugnare. Den här helgen har därför gått på halvvarv och jag har tillbringat den mesta tiden nedkrupen i en soffa, men det är ett perfekt tillfälle att läsa handlingar.

Nu är jag tillbaka i Stockholm och den här veckan väntar:
Livsmedelsverkets insynsråd
Talar för City Moderaterna i Västerås
Utrikespolitisk debatt med Carl Bildt
Skogsdebatt i kammaren
Möte med Japans ambassadör
Viltförvaltningsdelegation
Verksamhetsutvärdering i Domkyrkoförsamlingen
Matlagningskurs hos Ann-Mari
Övningsskytte
Midvinterblot med HamreModeraterna
och avslutar veckan med styrelsemöte för VästeråsKretsen

Det kommer bli en späckad vecka minst sagt. Det är bar att trycka i sig ett par huvudvärkstabletter till och hoppas att jag slipper en bihåleinflammation nu :)

Inga kommentarer: