måndag 17 maj 2010

Hektisk eftermiddag

För att klara eftermiddagen och kvällens alla bestyr krävdes minutpassning, jag trodde egentligen inte att det skulle fungera hela vägen men allting har flutit på otroligt bra.

Som vanligt under måndagar planerar landstingsmajoriteten för kommande veckan och det är mycket som händer just nu, alla landstingsrådet far runt på olika saker och det är ofta upp till oss politiska sekreterare att koordinera och synka ihop sakerna på kontoret trots att vi har en hel del saker att springa på också. Eftermiddagen har sedan gått åt till att organisera helgens moderat konferens för landstingsgruppen. Det har varit så mycket att göra ett tag nu och jag och chefen har knappt hunnit se varandra att vi inte hunnit vad vi borde. Men nu är läget under kontroll igen och jag har fixat det sista.

Sen var det dags för maraton. Hämtas hunden. Åka ut i skogen och gå ett snabbspår, som gick näst intill perfekt, han är nästan lite för ivrig. Vidare till skyttebanan för hagelskytte på rörlig hare. Gick riktigt bra och tackvare min högklackade stövlar kunde jag inte kröka ryggen som en banan vilket gav ett bättre och mer pricksäkert skytte. Efter några snabba skott var det bara att packa in hunden i bilen igen för att rusa vidare till kvällen gruppmöte med landstingsmajoriteten. Jag han med allting jag skulle idag och jag är riktigt stolt över mig själv, en riktigt effektiv dag.

Inga kommentarer: