torsdag 21 januari 2010

Tiden flyger fram



Sakta men säkert börjar livet komma tillbaka och jag har kontroll på läget igen!
Möte på möte på möte, det går i ett hela tiden. Helgen har spenderats på ungdomsförbundets distriktsstämma där jag istället för att vara åskådare blev inslängd som stämmoordförande, hedrande och otroligt roligt. Debatterna gick som vanligt höga även om det mest handlade om vargjakt och hårbeklädnad på herrar den här gången. Ungdomsförbundet har förutom att vara politikens spjutspets även en lärande roll där debatten i sig är viktigare än beslutet. Unga oerfarna får möjligheten att träna sina argument och åsikter mot dem som varit med längre. I det nya presidiet sitter nu Caroline Högström, Andreas Österberg och Antonia Fagerberg.
Jag vill passa på att önska den nya distriktsstyrelsen lycka till med sitt arbete. Ni har en viktig period framför er. Jag var med på barrikaderna 2006 för att ta makten i kommun, landsting och riksdag, nu har ni ansvaret för att se till att vi blir omvalda. Det är lättare att säga vad man vill göra än att försvara det man gjort. Jag tror att ni kommer lösa det galant och jag hoppas jag får vara med er på vägen, för valrörelse är det roligaste och kanske viktigaste som finns.

Inga kommentarer: