fredag 15 januari 2010

Kyrka och nymedlemsträff




Efter tåg och bussar skyndade jag mig iväg till Domkyrkan tuggandes ett wienerbröd i bilen (nu i efterhand var det inte så smart, det ble väldigt smuligt). Mätt och belåten stormade jag in på Kyrkbacksgården som är Domkyrkans församlingshem, där väntade domprosten med ett leende på läpparna. Dags för valberedning till kyrkorådet. Snabbt gick det att tillsätta poster, inte alls det käbbel som kan bli i vissa politiska sammanhang :)


Min tanke var att hinna tillbaka till kontoret innan jag skulle tillbaka ner på stan för att medverka i moderaternas nymedlemsträff. Men efter lite tids kalkulering kom jag fram till att det var bättre att åka hem och slänga i mig lite blodpudding innan det var dags att gå ner till partiexpeditionen.


Väl nere hos Moderaterna var det fullt i lokalen, gott om ny medlemmar i alla åldrar. Vi gjorde en politisk speed dating där de nya kunde fråga vad de ville om kommun, landsting och riksdag både uppskattat och roligt.




Sent hemma somnade jag med tv´n påslagen och telefonen i handen efter ett sista sms från ungdomsförbundet vid 23 tiden som undrade om jag kunde tänka mig att sitta ordförande på distriksstämman på lördag. Klart jag kan, jag hade ju tänkt vara där i alla fall. Distriktsstämmor är alltid kul i år kommer det säkert debatteras kungar, hallalslakt och betygssystem precis som vanligt och några nyheter som vargjakt eller var det vargslakt...det får vi ses på lördag!

Inga kommentarer: