onsdag 9 december 2009

Skrammel skrammel, här kommer tomten


Jag känner mig som en riktig skrammeltant idag, jag har gått runt med min stadsmissionsinsamling både lite här och där igår och idag. Det trillar in en hel del pengar och jag erbjuds tillfälle att prata om frivilligarbete och problematik kring hemlösa i vintertider. Det var en riktigt bra ide att samla in pengar, varför har jag inte gjort det här varje jul?


Känner du att du skulle vilja hjälpa till lite själv så har både stadsmissionen och röda korset bössor som man kan få låna via deras kontor. Passa på att skramla lite under årets sista veckor och ge ditt bidrag till dem som inte är lika lyckligt lottade. Hemlöshet och missbruk är något som berör oss alla, det kostar nämligen samhället en massa pengar. För dem som är fast i ett missbruk är ofta enda lösningen till försörjning att sälja vidare eller stjäla. Alla dessa stölder kostar sedan dig och mig en massa pengar i form av höjda försäkringspremiär, dyrare varor i affärerna för att inte tala om kostnaden för polis och rättsväsende.

Inga kommentarer: