onsdag 16 december 2009

Högtryck på akuten

Jag fick just reda på att det är högtryck på akuten just nu och kö till operation. Det är smockfullt i väntrummet och folk ligger ock väntar på operation i korridorerna Vadan detta undrade jag och fick svaret "titta ut"! Snö och halka är den enkla förklaringen. Jag halkade bara omkull ett par gånger igår och då kan man tänka sig vad det gör med människor som är lite ostadigare på fötterna än jag.

Min mormor hade turer att jag och mamma bodde i närheten och kunde hjälpa till när det behövdes skottas och sandas. Tyvärr är det få förunnat att ha det på det sättet och det är inte enkelt att få hjälp när man behöver.
Varför passar inte alla skolungdomar på att tjäna en extra hacka så här i juletid, jag vet en massa äldre människor som behöver hjälp av ett par starka armar med lite skottning ibland. När jag var liten satte vi upp lappar på ICA och ringde på hos folk och frågade om vi kunde hjälpa till, ibland fick man en slant och ibland inte men vi hjälpte till och det kändes bra.

Inga kommentarer: