torsdag 17 december 2009

Här är det lätt att fastna

Egentligen hade majoriteten julavslutning med julbord igår för landstingsråd och polsekar men jag avstod. Dels är min förkylning på väg att bli rejält sämre igen och dessutom hade vi en specialinsatt kurs om fällor och fångstteknik som avslutades med flåning av en Mård. Spännande och intressant.
Det finns hur många fällor som helst att välja mellan. Själv funderade jag på en stor fälla för elaka politiker så här inför jul, jag hittade en som skulle kunna funka. Om man tar en stor kråkfälla och istället för lockfågel så lägger man in ett hemligt valprogram från lämpligt parti, jag vet både en och annan politiker här i huset som av ren nyfikenhet hade fastnat med både fingrar och näsa. Jag undrar om dessa fällor måste godkännas av länsstyrelsen också?


Inga kommentarer: