onsdag 16 december 2009

Fördelen med lägenhet


På väg hem igår i snön kom jag på att det säkert inte är skottat hemma hos min far och att hunden säkert skulle uppskatta en promenad i skogen, jag vände bilen och åkte dit istället för att bädda ner mig hemma som jag hade tänkt.
Mycket riktigt, jag kom knappt in på parkeringsplatsen och snön låg tjock på uppfarten. Det var bara att sätta igång att skotta samtidigt som hunden försökte bita sig fast i skyffeln, för honom är skottningen mer en lek än ett jobb.

Efter ett tag med svetten rinnande utmed ryggraden insåg jag en riktig fördel med att bo i lägenhet jämfört med villa, man slipper skotta själv. Men förutom skottning och gräsklippning så överväger villa fördelarna mot lägenhet i stan.
I år har jag bara min far att skotta åt och det känns skönt, tidigare vintar har jag skött den delen åt min mormor också och då gällde det att vara noggran så man inte missade en fläck som skulle kunna orsakat en olycka.

Inga kommentarer: