tisdag 8 december 2009

Första mötet med Domkyrkoförsamlingen

Efter höstens kyrkoval har jag blivit invald i Västerås Domkyrkoförsamlings kyrkoråd. Igår kväll hade vi vårt första möte med det nya kyrkorådet.

Efter att ha varit väldigt aktiv inom Svenska kyrkan i många år kändes det lite pirrigt att komma tillbaka igen, jag har nämligen inte jobbat aktivt i kyrkan på nästan 10 år nu. Men till min stora förvåning så kändes det som att komma hem igen efter en lång resa. Allting föll på plats och många gamla minnen kom tillbaka, jagvar tvungen att gå hem och titta på gamla fotografier. Tyvärr har jag inte tagit bilder från alla mina gamla konfirmandgrupper och barngrupper jag haft under åren men en hel del bilder finns kvar. Inte minst min tid som volontär på Stiftsgården i Rättvik har skapat den person jag är idag och de värderingar jag forfarande har.

1 kommentar:

FrökenC sa...

Haha... härligt!!! In med yngre i kyrkopolitiken!!! ;)