lördag 7 november 2009

Minnen från förr

15 år sedan nian. Vi har klassfest och någon tog med skolkatalogerna! Här är jag och min klass 4A från Vallbyskolan. Det är underligt att träffa alla igen, de flesta är sig lika till utseendet men beteendet har förändras en hel del. Det väcker en massa känslor att träffa människor man växt upp ihop med under så lång tid, de flesta av oss kommer från ett litet bostadsområde och började på dagis ihop.
Det har gått bra för oss kunde vi konstatera. De allra flesta har jobb, det finns personalvetare, egenföretagare, ingenjörer, läkare och hunduppfödare bland oss. Trotts att jag knappt träffat någon på så många år hade de flesta kolla på att jag jobbar med politik. Jag gick ifrån festen fram på småtimmarna med ett leende på läpparna, jag har ändrat intryck av några som jag gillade mindre tidigare och jag hoppas att intrycket av mig förändrats till det positiva också. Vi lovade varandra att ses snar igen, vi får se om det dröjer 15 år igen.

Inga kommentarer: