söndag 15 november 2009

Familjen framför allt

Äntligen fredag, jag är trött i hela kroppen och hade planerat en liten mysig middagsbjudning hemma i all enkelhet. Så blev det inte, telefonen ringde vid halv fyra och min pappa var i andra änden. Han genomgick en operation tidigare i veckan och nu hade det börjat bli komplikationer Det är sällan, näst intill aldrig han ringer och ber om hjälp vilket fick mig att inse alvaret i hans samtal. Nu var han i lite av ett paniktillstånd hemma och visste inte vad han skulle göra och insåg att det inte gick att ta hand om hunden.

Det blev en kväll med resor fram och tillbaka till akuten, trotts att det var full rulle där uppe så gick det förhållandevis smidigt och enkelt. När jag inte satt i bilen till akuten så var jag ute med hunden i regnet och mörkret, kallt och blött denna kväll.
Pappa vägrade som vanligt att lägga in sig så det var bara att åka hem med honom och en stor påse från apoteket och leka sjuksyster under kvällen och lördagen. Tur att jag skaffat mig en bil, nu löste det sig med både hund- och pappatransporter på ett oerhört smidigt sätt. Som tack för hjälpen har jag fått lagra mina sommardäck i pappas garage!

Inga kommentarer: