torsdag 12 november 2009

Årets julklapp


Nu är den utsedd, årets julklapp är spikmattan!
Det är sällan om näst intill aldrig som jag har gett bort eller fått årets julklapp. Visst var jag sugen på en brödmaskin på 80 - talet men någon sådan fick jag inte av mina föräldrar som känner mig allt för väl och insåg att det skulle bli ytterligare en dammsamlande maskin i köket.
Årets julklapp utses av handelns utredningsinstitut som i år dessutom räknar med att julhandeln kommer slå alla rekord med 61.3 miljarder. Enligt samma institut så beräknas svenskarna köpa julklappar för 6575 kronor i snitt till varandra. Jag kan avslöja att så blir det inte i år för min del, varför kommer jag berätta senare idag! (Bilden har jag stulit från Scanpix)

I år skulle jag vilja ha en spikmatta, eller i alla fall få testa en. Det har varit så mycket snack om den här mattan och jag vill verkligen testa. Jag har legat på riktiga spikmattor i Indien och de har väl mest gjort ont och jag har inte legat tiden ut. Jag tror på både akupresur och akupunktur så varför inte. Kan det lindra lite av min huvudvärk och släppa på spänningarna i axlar och nacke så varför inte.

Inga kommentarer: