tisdag 28 april 2009

Oärliga människor


Den 23 mars stal någon min cykel utanför centrallasarettet i Västerås. Jag anmälde den stulen till polisen och mitt försäkringbolag. Polisen konstaterade att det är många cykelstölder just nu och sedan avskrev de brottet.

Igår den 24 april hade jag haft min nya cykel i 4 dagar när någon stal den också, återigen utanför centrallasarettet. Jag han med andra ord inte mer än att betala 1500 kr i självrisk, köpa ett stort dyrt extra lås innan en oärlig människa är framme igen.


Jag känner mig ledsen, kränkt och riktigt förbannad. Är det något jag verkligen föraktar så är det oärliga människor som stjäl.

Återigen gör jag en polisanmälan och anmäler ärendet till mitt försäkringsbolag. Den här gången är jag riktigt arg och tänker inte stanna vid en polisanmälan. Jag vill veta vad polisen tänker göra åt det här. Jag har idag på morgonen varit i kontakt med polisen i Västerås och de berättar för mig att det inte finns tid för cykelutredningar och att de vet att det är många cyklar som stjäls men att de inte kan göra något åt det. Oacceptabelt!

Inga kommentarer: