tisdag 28 april 2009

Anledning att åka hem


Mitt hem har varit en total katastrof de senaste veckorna. Det beror på sena kvällar och vackert väder tillsammans med lite för många helgaktiviteter den senaste tiden.


Idag fick jag ett samtal vid halv sex tiden med frågan om jag kunde vara hundvakt några timmar. Självklart sa jaga j. Jag hoppade på cykeln (jag har fått låna mammas gamla rost hög) och cyklade hem till en väntande pizza och hund.


Nu har jag städat och putsat, det luktar rent igen och jag känner igen min lägenhet. Jag har äntligen lyckats få ner julgardinen. Min dammsugare har dock bestämt sig för att strejka lite och min sista dammsugarpåse har gått sönder så jag har fått nöja mig med att sopa och våttorka. Jet gillade inte det här med städning, hon har legat under balkongbordet och sett lite ledsen ut tyvärr. Jag har nog inte varit någon rolig hundvakt idag.

Inga kommentarer: